Opieka informatyczna może w zależności od potrzeby zawierać:
- Świadczenie usług informatycznych w zakresie napraw, konserwacji, sprzętu komputerowego oraz oprogramowania, w których niezbędny będzie przyjazd siedziby firmy lub instytucji oraz innych podmiotów, oddziałów wskazanych przez Zamawiającego,
- Świadczenie zdalnej pomocy użytkownikom w celu rozwiązania problemów niewymagających przyjazdu do siedziby firmy,
- Bezpłatnych konsultacji odnośnie wdrażania nowych rozwiązań, wymiany sprzętu, zmiany oprogramowania,
- Szkolenie pracowników w zakresie obsługi istniejących rozwiązań,
- Inne związane z poprawą jakości pracy rozwiązań teleinformatycznych,
- Administracja strony internetowej,
- Projektowanie, budowa sieci komputerowych oraz zarządzanie ich infrastrukturą,
- Zapewnienie ochrony antywirusowej oraz bezpieczeństwa firmowych sieci (WiFi oraz LAN),
- Administracja serwerów działających na systemach Linuks oraz Microsoft Windows Serwer,
- Wykonywanie kopii zapasowych oraz zabezpieczanie danych,
- Stworzenie mobilnego biura – zdalny dostęp do zasobów firmowych,
- Tworzenia sieci VPN,
- Opieka nad sprzętem komputerowym oraz oprogramowaniem i jego modernizacja,
- Audyty, doradztwo (m. in. legalizacja oprogramowania firmowego),
- Wykonywanie przeglądów serwisowo-konserwacyjnych sprzętu,
- Obsługa antywirusowa (terminowa aktualizacja i instalacja)
- Wydawanie niezależnych pisemnych opinii w sprawach związanych z wyłączeniem z eksploatacji urządzeń informatycznych i oprogramowania, w sprawach dotyczących zakupu nowych urządzeń i oprogramowania, w sprawach likwidacji i sprzedaży urządzeń
Czas reakcji jest zależny jest od szczegółowych zapisów zawartych w umowie dotyczących typu awarii. Opłaty są ustalane indywidualnie dla każdego klienta i są zależne od ilości stanowisk komputerowych, czasów reakcji, typu oraz ilości administrowanego sprzętu.
Możliwy jest również model współpracy oparty o prace wykonywane z przyjętym harmonogramem (np. kontrolna wizyta raz na 2 tygodnie).